0771 - 10 10 10 - Vi sitter redo att hjälpa dig

Service

Service

Ångerrätt

Du som kund har möjlighet att ångra ditt köp eller ditt lån genom att meddela oss på L’EASY inom 14 dagar från den dag då du tog emot produkten. När du har meddelat oss på L’EASY att du vill ångra har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka produkten. Din produkt måste returneras oskadd och komplett i sin originalförpackning.

 

Du som köpare står för returfrakten. Observera att fraktkostnaden kan variera från olika produkter. Fraktsedeln du får från oss är förbetald så du behöver inte betala något när du lämnar in ditt paket. När vi mottagit din retur kommer du istället att få en faktura från oss för returfrakten.

 

Du har rätt att undersöka varan:

Du får undersöka varans egenskaper och funktion, men kom ihåg att vara varsam. Produkten kommer att kontrolleras när den kommer tillbaka till vårt lager och om det visar sig att den inte är i väsentligt oförändrat skick kommer den att returneras till dig, alternativt debiteras du en återställningsavgift.

 

Undantag för ångerrätten:

Mjukvaror, spel, skivor och hygienartiklar säljs plomberade och måste vara obrutna för att ångerrätten ska gälla. I vissa produkter ingår förbrukningsvaror som levereras i plomberad förpackning, till exempel patroner till skrivare. För att ångerrätten ska gälla får dessa plomberingar ej vara brutna.

 

Frågor om produktfunktioner

Om du har några frågor om hur din produkt fungerar är det alltid bäst att kontakta tillverkaren först, eftersom de är experter på sina egna produkter. Om du har frågor om ditt köp, ånger eller reklamation är du alltid välkommen att kontakta oss.

 

Trasig eller skadad produkt

Om din produkt har gått sönder eller kanske är skadad när då får den vill vi hjälpa dig. Kontakta oss på telefon 0771-10 10 10 eller via mail: info@leasy.se. Tänk på att du också kan ha en produktförsäkring som kan hjälpa dig vid olyckor och liknande.

 

Läs mer här om produktförsäkring.

 

Tips på produktunderhåll

Du kan läsa mer här om olika tips för att sköta din produkt och förlänga produktens livslängd.

 

Reklamation

Du kan reklamera din produkt om den har ett fel. För att kunna reklamera produkten ska felet ha funnits när du mottog varan, du får inte själv ha orsakat felet. Du har rätt att reklamera din produkt i 3 år efter leveransdatum. Om det visar sig att det är ett ursprungligt fel efter att våra tekniker har undersökt produkten kan du få kompensation, t.ex. att vi lagar din produkt eller ersätter den med en ny.